Het zou mooi zijn als je één keer per jaar even tijd kan maken voor een gesprek met je huishoudhulp. 
Volgende thema's kunnen aan bod komen tijdens dat gesprek:

  • Het materiaal en de poetsproducten: is alles nog in een goede staat en voldoende in voorraad? Moet er iets vervangen worden? Heeft de huishoudhulp hier bepaalde suggesties in?
  • De taken: lukt alles nog binnen de tijd? Moet er worden bijgestuurd?
  • Wat waardeer jij aan het werk van jouw huishoudhulp? Wat vind je dat er beter of anders kan? Je zal merken dat als je zegt wat er goed gaat, er ook ruimte is om te vertellen wat je minder goed vindt.
  • Wat kan je als klant doen opdat het werk voor jouw huishoudhulp sneller, beter en / of leuker kan gebeuren?

Zie je elkaar niet of is het lastig om een moment te vinden? Dan is het de moeite om telefonisch kort te sluiten met jouw hulp. Regelmatig een kort kattebelletje of een notitie in het communicatieschriftje is zeer waardevol in jullie samenwerking, echter een gesprek geeft meer diepgang, motivatie én waardering.

Heb je hier vragen over? Contacteer dan gerust de jobcoach van jouw regio, hij of zij helpt je hier graag mee verder!