Dienstencheques

Klanten betalen met papieren of elektronische dienstencheques. Lees hier meer over bij 'alles over dienstencheques'.
Je betaalt 1 dienstencheque voor 60 punten strijken.

  • In onze ateliers kan je betalen met papieren én elektronische cheques. 
  • In onze strijkophaaldienst (strijkpunten en bedrijven) aanvaarden we uitsluitend elektronische cheques.

Puntenlijst / Prijslijst

Voor elk soort stuk textiel rekenen we een bepaald aantal punten aan. Dit is afhankelijk van de grootte van het stuk of van de moeilijkheidsgraad om het te strijken. De prijzen voor grote stukken zoals gordijnen of zetelhoezen, bepalen we in overleg.

Download de gedetailleerde puntenlijst hier.

Rekening en puntentegoed

Bij elk gebruik krijg je een overzichtelijke rekening met het aantal gestreken stukken en het aantal te betalen punten.
Bedraagt het factuur geen exact veelvoud van 60 punten? Dan krijg je een puntentegoed dat je volgende keer kan gebruiken. Dit tegoed is geldig in alle ateliers en strijkpunten van 't Gerief.
Voorbeeld: Je laat strijken voor 73 punten. Je betaalt 2 dienstencheques (= 120 punten). Je krijgt een tegoed van 47 punten dat we volgende keer verrekenen.

Bijkomende kosten

Vanaf 1 juni 2020 rekenen we 1 euro aan per dienstencheque die je in onze strijkdienst betaalt. 

  • we rekenen deze extra kost af per kwartaal
  • je ontvangt een factuur in de loop van april (periode januari-maart), juli (periode april-juni), oktober (periode juli-september) en januari (periode oktober-december)
  • de betaling gebeurt met een overschrijving; de betalingsmodaliteiten vind je terug op het factuur

Verzekering

Onze strijksters doen hun uiterste best om jouw strijk kwalitatief af te werken, ze behandelen jouw textiel met de grootste zorg. Toch, kan het desondanks fout gaan. 't Gerief is verzekerd bij schade. Indien schade voorkomt tijdens het werk van onze strijksters bekijken we samen met de klant welke stappen er nodig zijn om de schade te herstellen, te vervangen of te vergoeden. 

We verwijzen hierbij naar onze algemene voorwaarden. Het is in elk geval belangrijk dat je de strijkcoach zo snel mogelijk en ten laatste binnen de 7 kalenderdagen op de hoogte brengt van deze schade zodat we deze correct kunnen afhandelen.

Onze algemene voorwaarden voor de strijkdienst vind je hier.