1. Schrijf je in bij Sodexo en vraag dienstencheques aan

Om gebruik te maken van de strijkdienst, hebben we jouw gebruikersnummer bij Sodexo nodig. Je kan dit hier aanvragen. Wanneer je dienstencheques bestelt:

  • We aanvaarden in de strijkateliers papieren én elektronische cheques.
  • LET OP! Via onze strijkophaaldienst (dit wil zeggen: strijkpunten en bedrijven) aanvaarden we uitsluitend elektronische dienstencheques.

2. Schrijf je vooraf eenmalig in bij 't Gerief

Wat betekent 'inschrijven'?

  • Je bezorgt ons jouw contactgegevens en persoonlijke voorkeuren. Wij verwerken deze.
  • Inschrijven is gratis en vrijblijvend.
  • Onze privacy-policy is van toepassing: je gegevens zijn veilig bij ons.

Hoe inschrijven?

  1. Vul dit formulier in. (Opgelet: Ben je medewerker bij Janssen Pharmaceutica Beerse en wens jij je strijk mee naar je werk te nemen? Lees dan deze informatie.)
  2. Wij verwerken jouw gegevens en jouw persoonlijke voorkeuren.
  3. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin jouw klantennummer.
  4. Druk dit bericht af, of noteer jouw klantennummer, samen met je naam en telefoonnummer op een briefje. Je legt dit blad bovenaan je wasmand (leg het zichtbaar tussen je kledij, zorg dat het niet kan gaan vliegen). *
  5. Vanaf nu kan je textiel bij ons binnenbrengen.

* Stel, je kreeg nog geen e-mail met jouw klantennummer nadat je het formulier invulde? Noteer je naam en telefoonnummer op een briefje, leg het op je wasmand en meld aan de strijkster dat je nog geen e-mail kreeg. 

3. Verzamel je textiel in een wasmand.

We maken volgende afspraken voor een nog beter resultaat:

  • De kledij mag helemaal droog zijn. We gebruiken professionele strijktoestellen waardoor textiel niet klam hoeft te zijn.
  • Kledij moet proper en gewassen zijn. Kledij die al een keertje gedragen is zonder dat het nadien gewassen werd (enkel 'opgefrist'), kunnen we omwille van hygiënische redenen niet strijken.
  • Wens je kledij op kapstok te laten hangen? Geef kapstokken mee en dat komt in orde. Voeg je geen kapstokken toe, dan vouwen wij jouw textiel op.
  • Bij voorkeur leg je het textiel plat in de mand. Maak alle knopen, strikjes en ritsen los. Bied je strijk 'rechts' aan, niet averechts.
  • Stapel niet te hoog of te vol. Komt de was boven de rand uit? Geef gerust een 2de wasmand mee, dit kost niets extra. Zo voorkom je dat textiel uit de wasmand valt en bovendien kan je textiel mooier gestapeld worden.
  • Grote stukken zoals lakens, dekbedovertrekken en tafellakens, mag je bovenaan in de wasmand leggen.
  • Heb je een delicaat of een waardevol textielstuk? Leg het gerust apart, we dragen er extra zorg voor!
  • Voor de veiligheid van onze strijksters: gebruik een stevige en onbeschadigde wasmand.

Omwille van de veiligheid van onze medewerkers en klanten, namen we een aantal corona-maatregelen met o.a. veiligheidsvoorschriften voor klanten. Je leest er hier meer over.

4. Breng je wasmand binnen bij 't Gerief.

Je kiest zelf waar:

  • In 1 van de strijkateliers of strijkpunten.
  • Een aantal bedrijven biedt onze strijkservice aan op het werk. Plaats je strijk in het strijklokaal of in de kluizenwand.

We plakken een etiket op jouw wasmand met jouw gegevens, klantennummer en barcode. Zo herkennen wij je voortaan.

Onze strijksters behandelen je textiel met de grootste zorg en trots.

5. Haal je perfect gestreken was weer op.

Je spreekt samen af wanneer je het textiel kan komen ophalen. 
We sturen jou een gratis sms zodra je strijk klaar is. Zo hoef je nooit op je strijk te wachten en kan je de strijk in de meeste gevallen zelfs vroeger ophalen dan was voorzien. Da's gemakkelijk!

Bij het ophalen betaal je met dienstencheques. Lees hier alles over de kostprijs.

Klik hier voor de algemene voorwaarden van de strijkdienst van 't Gerief