Vorig jaar in augustus werden onze medewerkers opgebeld door zogenaamde 'mystery-callers'. Deze mensen doen zich voor als klanten met specifieke vragen. Ze vroegen met name of we ervoor kunnen zorgen dat we rekening houden met bepaalde persoonskenmerken zoals leeftijd, origine of geslacht. Dit past binnen het actieplan van het Departement Werk en Sociale Economie, in de strijd tegen discriminatie in de dienstenchequesector. De afbeelding zegt voldoende: 't Gerief is glansrijk geslaagd. Ook de medewerkers van 't Plankske kregen een dikke 100%. 

Zijn we hier blij mee? Jazeker! Onze medewerkers doen dat zeer goed!

Zijn we verbaasd? Dat toch ook weer niet. 't Gerief staat er niet voor open om te discrimineren. Wat we wel doen, is de vraag goed onderzoeken want vaak zijn klanten onzeker of heersen er vooroordelen. Een goed gesprek hierover kan al veel oplossen. Onze visie over 'discriminatie' kan je hier lezen.

nee tegen discriminatie - 100 procent geslaagd in het onderzoek van het departement werk