Contenti logo

Huishoudhulp

Op zoek naar een huishoudhulp in de Kempen? Onze huishoudhulpen helpen jou met een glimlach.

woman-cleaning-window-full.png

Waarom kiezen voor een huishoudhulp van Contenti?

Aandacht voor een goede matching

Contenti vindt 'duurzame tewerkstelling' belangrijk. Altijd dezelfde hulp in huis is zowel voor jou als voor jouw huishoudhulp fijn. Daarom schenken wij veel aandacht aan het zoeken van geschikte hulp. Zo proberen we ook een huishoudhulp uit je eigen gemeente te zoeken.

Het moet klikken tussen jou en jouw huishoudhulp. Daarom luisteren we goed naar jouw wensen en verwachtingen.

  • Hoeveel uren hulp heb je nodig?
  • Op welke dag wil je graag poetshulp?
  • Wat vind jij belangrijk?

Daarnaast kijken we naar de wensen en voorkeuren van jouw huishoudhulp. Zo houden we rekening met allergieën voor huisdieren, checken we of jouw hulp sterk is in strijken of graag poetst wanneer jij thuis bent.

Door vooraf alles goed te bevragen, is er van bij de start een betere samenwerking tussen jou en jouw huishoudhulp. Dat zorgt voor een sterke basis voor de toekomst én voor tevreden medewerkers en klanten.

We verwachten van onze medewerkers en klanten dat zij open staan voor mensen met een verschillende achtergrond, cultuur of geslacht. Iedereen moet zich goed en veilig voelen bij Contenti.

Een vaste contactpersoon per regio

Contenti heeft voor elke regio een vaste contactpersoon, de jobcoach. Onze coaches staan in voor de begeleiding van onze huishoudhulpen. Ze werven hen aan, gaan mee op huisbezoek en staan in voor de planning. Daarnaast volgen de jobcoaches hen op en doen ze functioneringsgesprekken. Hierdoor kent de coach jouw huishoudhulp goed. Je kan steeds bij de jobcoach van jouw regio terecht wanneer je iets wil bespreken.

Heb je een algemene vraag over onze dienstverlening of over dienstencheques bijvoorbeeld, dan kan je contact opnemen met onze administratieve medewerkers. Ook zij helpen je graag.

Sterke start met huisbezoek

Heeft de jobcoach een huishoudhulp gevonden die goed bij jou past, dan maakt zij of hij een afspraak om samen met de huishoudhulp bij jou op bezoek te komen.
Wat mag je verwachten van dit bezoek?

  • Een eerste kennismaking met jouw huishoudhulp en jobcoach.
  • Samen afspraken maken over het werk dat moet gebeuren.
  • Jij kan bijzonderheden en wensen aangeven.
  • Je toont waar het poetsmateriaal en de schoonmaakproducten ligt. De jobcoach checkt of alles voorhanden is.
  • De samenwerkingsafspraken met Contenti en de gebruikersovereenkomst worden bekeken.

Bij het huisbezoek krijg je een communicatieboekje. Hierin staan alle algemene afspraken goed uitgelegd. Zo kan je alles rustig nalezen. Bovendien kan je met dit boekje communiceren met jouw huishoudhulp als je hem of haar niet vaak ziet.

Betrokken opvolging met oog voor kwaliteit

Huishoudhulpen van Contenti krijgen bij de start een opleiding in de basistechnieken van het poetsen. Elk jaar kunnen ze kiezen uit een gevarieerd opleidingspakket om hun vaardigheden te verbeteren. Daarnaast nemen ze 4 keer per jaar deel aan een werkoverleg.

Regelmatig komen er nieuwe producten of technieken op de markt waarmee we onze huishoudhulpen laten kennismaken. Ook planning en communicatie zijn thema's die we opnemen in opleiding en werkoverleg. Ten slotte bieden we taalcoaching aan voor anderstalige medewerkers.

Ten laatste een maand na de start, neemt de jobcoach telefonisch contact met jou op om na te gaan hoe de samenwerking loopt. Zo kan er snel bijgestuurd worden als dat nodig zou zijn. Uiteraard mag je altijd zelf contact opnemen bij vragen of bezorgdheden.

Een half jaar nadat jouw huishoudhulp startte, nodigen we jou uit om een vragenlijst in te vullen. De jobcoach gebruikt deze lijst als voorbereiding voor het functioneringsgesprek met de huishoudhulp. Dit doen we vervolgens elke twee jaar.

Praat zo snel mogelijk met jouw huishoudhulp als er een probleem is. Wanneer dit moeilijk is, kan je steeds terecht bij jouw jobcoach.

Werkgeluk-tip: praat niet alleen over wat moeilijk of niet goed gaat, probeer regelmatig een complimentje te geven. Wanneer je laat horen wat je fijn vindt en apprecieert in de samenwerking, voelt dat zeer aangenaam voor jou huishoudhulp én ontstaat er ruimte om ook aan te geven wat er niet goed gaat. We schreven eerder al een blogje over het ongelooflijk krachtig effect van waardering.

"Ik ben heel tevreden over de aanpak van jullie bedrijf en hoor ook van andere klanten dat je dat voor iedereen doet. Dus 'Hoedje af' voor jullie inzet om de juiste mensen aan te trekken, die vaardig genoeg zijn om jullie bedrijf gaande te houden. Ik onderschat niet wat voor waarde jullie als bedrijf hebben voor mensen zoals ik. Dus dikke merci!"

Annie C

/

uit Olen

Wil jij je vrijblijvend aanmelden als klant?

Wanneer jij je aanmeldt, gaat de jobcoach van jouw regio op zoek naar een geschikte huishoudhulp. Je komt automatisch op onze 'wachtlijst'. We werken zeer lokaal: de wachtlijst per gemeente is dan ook zeer verschillend. In sommige regio's kunnen we zeer snel hulp bieden, in andere regio's kan de wachttijd oplopen.

Meer weten over onze dienst huishoudhulp?